7 års nybilsgaranti när du köper en Kia!

Trygghet och bra andrahandsvärde

Hur kan vi erbjuda sju års nybilsgaranti när många av våra konkurrenter endast ger två eller tre år? En viktig anledning är att Kia är ett av de bilmärken med minst antal maskinskador*. Detta beror på vår noggrannhet och vårt strikta kvalitetskontrollsystem genom hela tillverkningsprocessen. Med en produktkvalitet som har utvecklats och testats under extrema förhållanden, kan vi erbjuda ett bekymmersfritt bilägande.

Så här gäller den sjuåriga nybilsgarantin:

  • Garantin gäller för bilar i privat bruk samt tjänste- och förmånsbilar.
  • Garantin följer bilen och upphör sju år efter första registreringsdatum eller efter 15 000 körda mil – det som inträffar först – alternativt med obegränsad körsträcka efter tre år.
  • För bilar i kommersiellt bruk gäller nybilsgarantin i tre år eller 15 000 mil – det som inträffar först.
  • Fri Kia Assistans ingår upp till 7 år.
  • Nybilsgarantin gäller för nya Kia-bilar som registreras från och med 1 januari 2010.

Garanti – Ett värde som stannar med bilen

Garanti – Ett värde som följer med bilen

Nybilsgarantin är inte en försäkring som kostar extra; den gäller från fabrik och följer bilen oavsett hur många gånger den byter ägare. Detta är en av anledningarna till att en begagnad Kia har ett så bra andrahandsvärde, eftersom det är attraktivt för en ny ägare att köpa en bil som fortfarande har garanti kvar.

För att garantin ska gälla måste all service utföras antingen av en auktoriserad Kia-verkstad eller av en annan verkstad, förutsatt att arbetet utförs på ett fackmannamässigt sätt och enligt Kias serviceprogram under hela garantitiden, från första servicetillfället.

service

Service – En del av avtalet

Service ska utföras enligt den körsträcka eller tidsperiod som anges i service- och garantiboken som medföljer varje ny Kia. Speciella garantivillkor gäller för bilar som används som taxi, bud-, uthyrnings- eller körskolebilar, samt för bilar som används i hamn- eller gruvarbete.

Mer om Kia Originalservice

Kia service

Originaldelar – Bevara Kias kvalitet

De reservdelar och tillbehör som används vid service och reparationer ska hålla minst samma höga kvalitet som Kias originaldelar. Om servicen utförs på en annan verkstad än en auktoriserad Kia-verkstad, måste verkstaden kunna visa att servicen har utförts enligt korrekt serviceprotokoll. Alla reservdelar, tillbehör och vätskor som används ska dokumenteras i serviceprotokollet, vilket ska vara tillgängligt för granskning under hela garantitiden.

Mer om Kia Originaldelar

Tveka inte att kontakta oss om du har några frågor eller vill veta mer om våra förmånliga garantivillkor

Vardagar: 07.00 – 17.00
Telefontid: 08.00 – 16.30

Tel: 040-187070
info@malmobilcentrum.se